Inšpiratívne návrhy a kreatívne procesy v LELOSI očami dizajnérky

Dnes budete mať možnosť spoznať osobu, ktorá stojí za dizajnom LELOSI. Manažérka dizajnu Sonja Rutar odhalí tajomstvá a inšpirácie, ktoré stoja za podmanivými návrhmi. Získate prehľad o tom, čo poháňa túto milovanú značku naprieč generáciami.

Kde beriete inšpiráciu na navrhovanie tak rozmanitých kolekcií LELOSI? Je to niečo konkrétne, čo vás inšpiruje? Napríklad príroda, umenie, architektúra, kultúra...?

Inšpiráciu pre dizajn nachádzam v prírode, geometrii a rôznych maliarskych technikách. Samozrejme, je dôležité zvážiť trendy a aktuálne módne predpovede. Ale môžem vám povedať, že nová kolekcia SambaLe je naozaj ohromujúca, pretože myšlienka sa zrodila v uliciach Ria. Nová línia legín zvýrazňuje prirodzenú krásu a siluetu tela, podobne ako samba zvýrazňuje pohyby tanečníkov. Zamilujete si ju na prvý pohľad vďaka rozmanitej škále dizajnov.

Aké posolstvo vyjadrujete prostredníctvom dizajnu? Mohli by ste povedať, že existuje určitý dizajn, ktorý ženy dokážu rozpoznať ako legíny LELOSI? A existuje takzvaný ikonický dizajn LELOSI?

LELOSI bola vždy o farbách. To je hlavný princíp. Sme známi svojimi odvážnymi vzormi. Z hľadiska predaja určite existuje niekoľko ikonických dizajnov LELOSI. Je ťažké vybrať len jeden, mohla by som ich menovať donekonečna. Medzi nádherné vzory, ktoré naši zákazníci zbožňujú, patria Barbados, Sepia, Narnia, Ardea, Scaria, Indiana, Waikiki, Trinidad, Pinion, Rosettes, Sponge ...

Mohli by ste sa s našimi čitateľmi a zákazníkmi podeliť s projektmi, na ktoré ste najviac hrdí a povedať prečo?

Legíny Special Edition sú moje obľúbené, pretože v tejto kolekcii vytvárame nové strihy a začleňujeme rôzne materiály. Ale som tiež veľmi nadšená z paddleboardov'... ich živosti... a možno som nimi fascinovaná, pretože som "morský človek". Jedinečná je aj kolekcia AirMesh, ktorá vyniká odvážnymi štýlmi prepletenými s praktickosťou. Predstavili sme si to tak, aby sa každá žena, bez ohľadu na vek, cítila skvele v topoch, nohaviciach alebo šortkách. Sieťovina Airmesh zvyšuje priedušnosť, vďaka čomu je najlepšou voľbou pre teplejšie dni.

Aké pocity vás premôžu, keď vidíte svoje návrhy na ulici?

Je to dobrý pocit!“ Pýcha, šťastie a radosť, že ľudia oceňujú moju prácu. Motivuje to. Ak je niekto so mnou, zvyčajne mu šepkám: „Pozri, tam sú moje legíny.“

Ako ste v priebehu rokov riešili výzvy a inovácie v dizajne? Čo bolo rozhodujúce pre ich úspech pri získavaní sŕdc našich zákazníkov, žien, mužov aj detí?

Zakaždým, keď sa pustím do vytvárania nových legín, je to trochu vzrušujúce. Keď začnem, nikdy neviem, ako dopadnú. Niekedy som s výsledkom sklamaná a potom pristupujem ku všetkému inak. Ale niekedy je energia správna a vyrábam víťazný produkt, ktorý vzrušuje davy a stáva sa bestsellerom.

Ako vyzerá váš tvorivý proces? Ako pristupujete k navrhovaniu novej kolekcie?

Po prvé, predstavujem si hrubé vzory v mojej hlave, smer, ktorým musím ísť, a to, čo naši zákazníci očakávajú alebo potrebujú. Pretože poznám naše cieľové publikum, práca je oveľa jednoduchšia. Niekedy sledujem predpovedané trendy, ale v rámci dizajnu, ktorý je charakteristický pre LELOSI. Beriem do úvahy farby, textúry a vzory.

Akú časť alebo moment vykonávania takejto profesie máte najradšej? Čo vás najviac nadchne?

Vždy ma baví proces tvorby a zdokonaľovania. Mením farby a niekedy aj vzory. Pretože poznám svojich zákazníkov, zhruba viem, ktorý dizajn je „kritický“ a ktorý sa bude dobre predávať. Vždy musím mať nejaké eso v rukáve a risknúť to. Ale je pravda, že až do poslednej chvíle nikdy nevieme, ako to trh prijme, a to je trochu vzrušujúce. Ak je dizajn dobre prijatý, potom je tu veľa nadšenia.

Aké sú najnovšie módne trendy a ako sú alebo budú začlenené do budúcich návrhov? Ako spoznáte, ktoré trendy sú významné a príťažlivé pre zákazníkov LELOSI? Ako sa vyhnete saturácii trendov pri zachovaní jedinečnej značky LELOSI?

Určite sú trendy širšie modely spodných častí odevu. Široké legíny, tepláky... a budeme to mať na pamäti v našich budúcich kolekciách. Pohodlie a mäkkosť sú na prvom mieste! Tieto dva prvky oslovujú zákazníkov. LELOSI žena sa chce vo svojom oblečení cítiť dobre na každom kroku, takže to je vždy hlavný princíp.

Autor: Nikolina Koljanin